Kürtaj;  istenmeyen ya da normal seyrinde gitmeyen bir gebeliğin tıbbi olarak sonlandırılmasına denir . Ağrısız ve kısa süreli bir işlemdir. Tıbbi alanda   birçok işlemin de ortak adı olarak anılan bu kelimenin kökeniyse temizlemekten gelir. Bu tanımdan yol çıkarak kürtajın genel çerçevesini gözler önüne   sermek mümkün olabilir. Gebelik nedenli ya da gebelik dışında herhangi bir sağlık sorunu nedeniyle yapılan kürtaj operasyonu koşullara göre farklı yöntem ve sürelerde gerçekleştirilir.

Kimlere ve Hangi Durumlarda Kürtaj Yapılır?

Kürtaj dendiği zaman akıllara ilk gelen istenmeyen gebelik olur ancak bu durumun dışında da bazı nedenlerden dolayı operasyon gerçekleştirilir.  İşlem öncesinde muayene ve ultrason  yapılması ve soruna  göre işlem yapılması açısından önemlidir.

ŞU DURUMLARDA KÜRTAJ YAPILIR:

*10 haftayı aşmamış gebeliklerde, kişinin kendi özgür iradesi sonucunda sonlandırmak istemesinde.

*Gebeliğin belirli bir süresine ulaşılmasına rağmen bebeğin kalp atışlarının alınmamasında.

*Normal seyrinde giden hamileliğin herhangi bir neden yokken riske girmesinde ve bebeğin kalp atışlarının durmasında.

*Gebelik kesesinin olduğu ancak kese içerisinde bebeğin olmadığı yani boş gebelik olarak adlandırılan durum olduğunda,

*Düşük sonrasında rahim içinde kalan dokuların temizlenmesinde,

*Kişide gebelik olmamasına rağmen sürekli devam eden düzensiz kanamalarda.

Kürtaj en geç hangi gebelik haftasında yapılır?

Kürtaj en geç 10. haftaya kadar yapılır. Ancak 10 hafta üstünde bir gebelikte anomali varsa ve bu durum üç kişiden oluşan Kadın Hastalıkları ve  Doğum Uzmanı tarafından raporlaştırılırsa kürtaj işlemi gerçekleştirilebilir.

Kürtaj en erken hangi gebelik haftasında yapılır?

Dört haftadan sonra kürtaj  yapılabilir. Ancak böylesi erken bir haftada kürtaj yapılması planlanıyorsa önce ultrason yapılmalıdır. Rahim içinde gebelik kesesi net olarak görülürse işlem aşamasına geçilebilir.

İdeal kürtaj yapma zamanı hangi haftalardır?

İdeal kürtaj zamanı 5 ve 6. haftalardır.  Ataşehir Kürtaj Merkezimizde  ultrasonla gebelik haftası ve yerleşim yeri net bir şekilde tespit edildikten sonra doğru yöntemlerle kürtaj işlemi yapılmaktadır.

Kürtaj kararında yasal durum nedir?

Kürtaj bir çok ülkede olduğu gibi Türkiye’de de yasal bir işlemdir. 1983 yılında hazırlanan kanunla çerçevesi belirlenmiştir. Onuncu haftaya kadar yapılacak bir  kürtajda gebe evli ise çiftlerin karşılıklı rızası ve imzası ile yapılır. Gebe; evli değil ve 18 yaşın üstünde ise sadece kadının rıza ve imzası ile kürtaj yapılır. Yani diğer bir anlatımla Yasal  Tahliye( Yasal Kürtaj)  reşit kadınlarımıza tanınmış yasal ve çağdaş bir haktır. Ancak kürtaj; bir korunma yöntemi olarak düşünülmemelidir. Ancak zorunlu ise kürtajın olası zararlarını bilerek bu yasal hakkını kullanmalıdır.

Kim kürtaj yapabilir?

Kürtaj işlemini Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı  steril ve uygun koşullar altında tıbbi bir müdahale şeklinde yapar.

Kürtaj işlemi Ülkemizde Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanları  tarafından yapılmasına izin verilmiştir.

Muayenehanemizde  kürtaj işlemi  Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı Op. Dr. Hüseyin Arık tarafından yapılmaktadır.

KÜRTAJ SONRASINDA YAPILMAMASI GEREKENLER:

Kürtaj sonrasında kişi günlük hayatına kaldığı yerden devam edebilir ancak vajinal temizlik ve ürün kullanımı konusunda dikkat etmesi gereken bazı noktalar vardır. Kürtaj sonrasında yapılmaması gerekenler aşağıdaki gibi sıralanabilir;

*Kürtaj işleminden sonra lekelenme şeklinde yaşanan kanamalar için hijyenik pedler kullanılması gerekir. Bu evrede vajinal tampon kullanımı doğru değildir.

*Kürtaj sonrasında pansumana gerek olmadığı için bölgeye herhangi bir uygulamanın yapılmasına gerek olmaz.

*Kürtaj sonrasında vajinal duştan en az 2 hafta uzak durmak gerekir.

*Kürtaj sonrası duş alınabilir ancak  vajinal duştan kaçınılmalıdır.